A TF képzési tevékenységének módszertani fejlesztését és az intézményben megindult digitális átállás támogatását tűzte célul maga az az új csoport, mely az Oktatási Igazgatóság koordinációjával, az érintett egyetemi partnerek bevonásával, az RRF-2.1.2-21-2022-00032-es projekt támogatásával jött nemrégiben létre.
A csoport célja a képzésfejlesztési és az oktatásmódszertani megújulás támogatása annak érdekében, hogy a hallgatók számára motiváló, gyakorlat- és szakmódszertan orientált, a legújabb tudományos paradigmákat és eredményeket is integráló képzési programok jöjjenek létre, és az azokban való tanulmányi előrehaladást változatos, a tanulási szükségletekre tekintettel alakított oktatási módszerek támogassák. Az Egyetem hangsúlyossá kívánja tenni az oktatók és a hallgatók integratív tanítási-tanulási felfogását, aktív és alkotó szerepkörben való tevékenységeiket a teljes tanulási-tanítási folyamat során.
Főbb feladatok:
- képzők képzése rendszer középtávú és egyedi tervezése az intézményben, javaslatok a rendszerbe illesztésre;
- belső továbbképzési programok, (ön)fejlesztő megoldások tervezése, kidolgozása, megvalósítása, illetve megvalósításának szervezése, támogatása, valamint minőségbiztosítása – a tanítás, az oktatói személyes hatékonyság, a képzési folyamatok tervezése és menedzselése, a (pedagógiai és program-) értékelések, a digitális átállás és a minőségbiztosítás terén;
- képzők képzése tudástár kialakítása, kezelése és folyamatos bővítése; tudásmenedzsment tevékenység végzése; képzési program tervezési/felülvizsgálati eljárások, módszertanok, eszközök gyűjtése, TF specifikus adaptálása;
- oktatók és szakfelelősök számára tájékoztatók, útmutatók, tananyagcsomagok, támogató eszközök fejlesztése, terjesztése és használatuk segítése; tantárgy-tervezési/felülvizsgálati eljárások, módszertanok, eszközök gyűjtése, TF specifikus adaptálása;
- oktatói attitűdök, soft skillek és pedagógiai tudatosság fejlesztése (kurzusokon, coachingon, workshopokon keresztül);
- tananyagfejlesztésben módszertani támogatás nyújtása;
- személyes konzultáció biztosítása, egyéni támogatás érdekében rendszeres „fogadóóra” tartása;
- kapcsolattartás hazai és külföldi hasonló funkciójú egységekkel, csoportokkal;
- oktatásigazgatási és tanulmányi adminisztrációs folyamatok digitalizációjának támogatása;
- a Moodle rendszer működtetése és fejlesztése, ügyfélszolgálati tevékenységének ellátása.
A több szakmai terület munkáját érintő csoport működése az Oktatási Igazgatósághoz úgy kapcsolódik, hogy az Oktatási Igazgatóság a TF SZMSZ-e szerint ellátja a távoktatás és e-learning képzésekkel kapcsolatos rendszeradminisztrációs feladatokat és biztosítja a távoktatás működési feltételeit, valamint szakmailag közreműködik a képzések modernizációjára, tananyagok digitalizációjára irányuló projektekben, együttműködik az ezekért felelős szervezeti egységekkel.
Az Oktatásmódszertani Csoport létrehozását és működését az RRF-2.1.2-21-2022-00032-es azonosítószámú, a Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem gyakorlatorientált oktatásmódszertani megújítása c. projekt támogatta. A projekt Magyarország Helyreállítási és Ellenállóképességi Tervének keretében valósul meg, az Európai Unió támogatásával. A projekt 2026. április 30-ig folyamatos támogatást nyújt az Oktatásmódszertani Csoport számára, szakmai és működési tekintetben.
Az Oktatásmódszertani Csoport 2024 őszén indítja képzéseit és tanácsadói szolgáltatását.
Tagok:
Elérhetőség:
Oktatásmódszertani kérdésekben:
Moodle (e-learning) rendszerrel kapcsolatos kérdésekben: