Mi az az eduID?
Az eduID a hazai oktatási és kutatóintézetek felhasználóazonosítási szolgáltatása, amelynek célja, hogy a felhasználók úgy vehessenek igénybe saját és külső informatikai szolgáltatásokat, hogy a saját intézményük azonosítja őket, és a szolgáltatás igénybevételéhez kért felhasználói adatokat (attribútumokat) ad át róluk a Szolgáltatók számára, így biztosítva azok elérhetőségét. Hasonló elven működik a Google vagy Facebook alapú azonosítás, melyet a legtöbb szolgáltató ajánl. Az intézmények bizalmi szövetséget, ún. föderációt alkotnak, amelynek tagjai elfogadják egymás felhasználóit azonosítottnak.
Részletes leírást a program honlapján található.
Miként vehetem igénybe a szolgáltatást?
A szolgáltatás jelenleg teszt fázisban működik. Az éles indulásig azon felhasználók vehetik igénybe a szolgáltatást, akik igényüket e-mail útján vagy a papír alapú hozzáférés igénylőlap kitöltésével jelzik azt az Informatikai Iroda részére. A teszt fázist követően miden olyan felhasználó elérheti majd a szolgáltatást, aki a Neptunban nyitott jogviszonnyal rendelkezik vagy dolgozók esetében szerződéses jogviszonyban áll a Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetemmel (továbbiakban: Egyetem) és rendelkezik felhasználóval az Egyetem központi címtárában.
Hová fordulhatok kérdéseimmel?
Segítséget az Egyetem Informatikai Irodájának Helpdesk csapata nyújt a szolgáltatással kapcsolatban. Hibajelentést, kérdést, kérést e-mailben fogadunk. Elérhetőségünk:
Adatkezeléssel kapcsolatos információk
Mi az adatkezelés célja?
Az adatkezelés célja, hogy a személyre szabott szolgáltatás csak megfelelő jogosultság esetén legyen elérhető.
Az eduID a hazai oktatási és kutatóintézetek felhasználóazonosítási szolgáltatása, amelynek célja, hogy a felhasználók minél szélesebb körű belső, illetve külső informatikai szolgáltatásokat vehessenek igénybe úgy, hogy az azonosítást a saját intézményük hajtja végre. Az azonosító intézmény a szolgáltatás igénybevételéhez előre meghatározott felhasználói adatokat ad át a szolgáltatást nyújtó részére. Az intézmények bizalmi szövetséget, ún. föderációt alkotnak, amelynek tagjai elfogadják egymás felhasználóit azonosítottnak.
A szolgáltatás igénybevételének megkezdésekor a szolgáltató weboldalán a felhasználó intézménye azonosításra kerül. A szolgáltató az azonosítás során a felhasználót átirányítja az Egyetem szervere által biztosított bejelentkező oldalra. A felhasználói név és jelszó, valamint az azonosító érvényességének ellenőrzését az Egyetem szervere hajtja végre. Sikeres azonosítás esetén a tárgyi adatok a szolgáltató szerverére az Egyetem által átadásra kerülnek az igénybevétel jogosságának bizonyítása céljából. A szolgáltató ezek alapján regisztrálja a felhasználót és elkészíti a saját szerverén a szolgáltatás igénybevételéhez szükséges úgynevezett „helyi” fiókot, mely a regisztrációs folyamat során az Egyetem által átadott egyedi azonosítóval összekapcsolásra kerül. Az azonosításnál a felhasználó fiók érvényességének és jelszónak az ellenőrzését mindig az Egyetem szervere fogja végezni.
Milyen adatokat kezel a rendszer?
Egy felhasználóról a következő típusú adatok kerülnek kezelésre, tárolásra az eduID-val összefüggésben az Egyetem informatikai rendszereiben:
- Teljes név
- Felhasználónév
- E-mail cím
- Jogosultság típus (hallgató, oktató, dolgozó)
- Jelszó (titkosítottan tárolva)
- Egyedi azonosító
- Jogviszony megszűnésének (lejáratának) dátuma
Ki az adatvédelmi tisztviselő, akit kérdésemmel, bejelentésemmel kapcsolatban kereshetek?
Az egyetem adatvédelmi tisztviselője:
- BookPile Consulting Bt.
- Tüzkőné dr. Kunyik Dóra LL.M
- E- mail cím:
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Ki az adatfeldolgozó?
Az Egyetem az eduID azonosításon alapuló szolgáltatások biztosításával összefüggő adatkezelés kapcsán adatfeldolgozóként az eduID Föderáció Tag-, illetve Partnerintézmény szolgáltatásait veszi igénybe.
Mi az az adatkezelés időtartama?
Az Egyetem szolgáltatással összefüggésben a tárgyi adatokat a jogviszony megszűnését követően 12 hónapig kezeli az esetleges felhasználói igények elbírálása és teljesítése, valamint a panaszok hatékony kivizsgálása érdekében.
A részletes adatkezelési tájékoztatót itt érheti el.